Organisatie Leeuwarden 2018 zet Friezen neer als stelletje boeren door het inhuren van dure buitenstaanders

Harde kritiek van nationaal bekende marketingstrateeg Tadek Solarz

Het tweede officiële logo van Leeuwarden 2018 komt van Studio Piraat uit Den Haag.
Het tweede officiële logo van Leeuwarden 2018 komt van Studio Piraat uit Den Haag. Info: www.studiopiraat.nl

LEEUWARDEN (NL) – In de Leeuwarder Courant van vandaag, donderdag 29 januari 2015, staat een pittig artikel van de nationaal bekende Leeuwarder reclameman Tadek Solarz naar aanleiding van de presentatie van — alweer — een nieuw logo van de organisatie van Leeuwarden 2018. Van heinde en verre worden voor een godsvermogen dure managers, artistieke leiders en ontwerpers ingezet, bekend in het circuit van diezelfde kliek. Mensen uit de Friese ‘mienskip’ spelen de tweede viool of helemaal geen viool.

“Het woord ‘mienskip’ voor Leeuwarden krijgt daarmee voor mij de lading van een ruraal dorp (platelandsdorp. Red.) bevolkt met eenvoudige boeren die wat hulp van buitenaf nodig hebben,” schrijft Solarz. En verder: “De benoeming van de mannen en vrouwen die de tent runnen zouden in mijn ogen uit de ‘mienskip’zelf moeten komen. Vanzelfsprekend aangevuld met ervaren nationale en wellicht internationale adviseurs. Zo leer je iets en versterk je de gemeenschap. Met de nu ingeslagen weg vlieg je mensen in en als het geld op is, vliegt iedereen weer uit. Niets geleerd en de gemeenschap niet versterkt.”

Meer informatie:
Leeuwarden: www.leeuwarden2018.info
Bureau voor toerisme van Fryslân: www.frieslandholland.nl

Het bureau voor toerisme van Fryslân, Friesland Holland, is al een jaar op tournee met een eigen beeldverhaal van Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa 2018 omdat de CH-organisatie geen internationaal bruikbaar promotie- en tentoonstellingsmateriaal heeft.

Eén van Friesland Holland’s promotiewagens met reclame voor Leeuwarden Friesland 2018.

Het bureau voor toerisme van Fryslân, Friesland Holland, is al een jaar op tournee met een eigen beeldverhaal van Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa 2018 omdat de CH-organisatie geen internationaal bruikbaar promotie- en tentoonstellingsmateriaal heeft.
Eén van Friesland Holland’s promotiewagens met reclame voor Leeuwarden Friesland 2018.

Penny Hagendoorn, personeelsmanager van grand café restaurant De Walrus in Leeuwarden, promootte in Friesland Holland’s Leeuwarden 2018-stand op Boot Düsseldorf 2015 de Friese hoofdstad en heel Friesland.

Penny Hagendoorn, personeelsmanager van grand café restaurant De Walrus in Leeuwarden, promootte in Friesland Holland’s Leeuwarden 2018-stand op Boot Düsseldorf 2015 de Friese hoofdstad en heel Friesland.

Penny Hagendoorn, personeelsmanager van grand café restaurant De Walrus in Leeuwarden, promootte in Friesland Holland’s Leeuwarden 2018-stand op Boot Düsseldorf 2015 de Friese hoofdstad en heel Friesland.

15.000 viertalige Leeuwarden 2018 Route Placemats met kortingsbonnen van Friesland Holland worden sinds 17 januari 2015 aan bezoekers van beurzen en huurders van boten verstrekt. De nieuwe stadswandeling met routebeschrijving begint en eindigt bij promotor De Walrus aan het Gouverneursplein.

15.000 viertalige Leeuwarden 2018 Route Placemats met kortingsbonnen van Friesland Holland worden sinds 17 januari 2015 aan bezoekers van beurzen en huurders van boten verstrekt. De nieuwe stadswandeling met routebeschrijving begint en eindigt bij promotor De Walrus aan het Gouverneursplein.

15.000 viertalige Leeuwarden 2018 Route Placemats met kortingsbonnen van Friesland Holland worden sinds 17 januari 2015 aan bezoekers van beurzen en huurders van boten verstrekt. De nieuwe stadswandeling met routebeschrijving begint en eindigt bij promotor De Walrus aan het Gouverneursplein.

 

Eerste European Powerboat of the Year Award voor g...
Is hal 14 van Boot Düsseldorf nog te redden?