Friesland Holland paginagroot in dagbladen!

“Reisbijlagen moeten niveau hebben, anders worden ze niet gelezen.”

WOLVEGA (NL) – Veeladverteerder Friesland Holland Tourist Information & Travel Service experimenteert momenteel met paginagrote dagbladadvertenties, omdat kleinere advertenties in bepaalde bladen niet de gewenste uitwerking hebben.

De oorzaak ligt in slechte vakantie- en vrijetijdbijlagen van veel regionale dagbladen die weinig aandacht schenken aan Nederland als vakantiebestemming. Door zelf op de redactionele stoel te gaan zitten denkt directeur Albert Hendriks meer interesse voor vakantiebestemming Friesland te kweken. De eerste redactionele pagina, feitelijk een advertorial, in het Nederlands Dagblad, was een succes. Voor het experiment worden de handelsnamen Vakantieland Nederland en Vakantieland Friesland ingezet.  
Overigens leveren grote rubrieksadvertenties van Friesland Holland in landelijke dagbladen met een uitgebreide en zorgvuldig samengestelde reisbijlage wil veel internetverkeer en reacties op.

Redactionele pagina’s van Friesland Holland Tourist Information voor dagbladen. Redactionele pagina’s van Friesland Holland Tourist Information voor dagbladen.
Redactionele pagina’s van Friesland Holland Tourist Information voor dagbladen.

Kranten komen straks alleen op zaterdag uit
Hendriks: “Kranten met reisbijlagen die geen volume hebben, niet origineel zijn en geen niveau hebben, die scoren slecht. De kritische reiskranten van bijvoorbeeld De Volkskrant, het AD, Trouw, NRC, NRC Next en Parool worden gedurende minimaal een week goed gelezen. We krijgen ook wel reacties nadat de reisbijlage al twee weken oud is. De dikke zaterdagkrant, met veel thema’s, gaat van deur tot deur op een galerij. De krant lijkt alleen op zaterdag interessant. Adverteren op goedkopere doordeweekse dagen haalt weinig uit. Over een paar jaar zullen veel kranten niet meer door de week kunnen verschijnen door halvering van het abonnementenbestand, tenzij de abonnee er veel geld voor over heeft om een papieren versie van de digitale te ontvangen. Online-nieuws wint op veel fronten, maar niet in alle sectoren. Bij vijftigplussers is papier nog favoriet. En ook bij ontwikkelde jongeren die graag boeken en specials lezen. Als online nieuwsverstrekking verder blijft expanderen, wordt het er voor vakantieaanbieders niet gemakkelijker op om hun producten bij de juiste personen op het netvlies te krijgen. Friesland Holland heeft daarom tijdig maatregelen getroffen, onder andere door het al jaren terug opzetten van een groot internet-nieuwsnetwerk en door nu meer energie in social media te steken.”  

Meer informatie Nederlands Dagblad:
https://www.nd.nl/

Meer informatie over vakantieland Friesland:
www.frieslandholland.nl

Ondernemers gezocht voor exploitatie uniek Beleefc...
Henk van der Velde naar Smelne