Friesland Holland formeert hotelgroep

Internationale marketing van Friese hotels en bed and breakfasts

 

Onder de naam FH Hotels promoot het bureau voor toerisme Friesland Holland Friese hotels, pensions en bed and breakfasts.
Onder de naam FH Hotels promoot het bureau voor toerisme Friesland Holland Friese hotels, pensions en bed and breakfasts.

WOLVEGA (NL) – Omdat de interesse voor een hotel of bed and breakfast in Friesland de komende jaren flink zal toenemen door de benoeming van Leeuwarden tot European Capital of Culture 2018, heeft het bureau voor toerisme Friesland Holland een viertalige hotelsite opgezet. FH Hotels staat voor Friesland Holland en Frisian Hospitality, Friese gastvrijheid, en soms ook voor Familie Hotels.

De site bevat populaire arrangementen en informatie over de vakantieregio’s in Friesland. Er is ook een dikke viertalige hotelgids met kaarten, toeristische routes en informatie over bezienswaardigheden en de grensgebieden in de maak. Deze wordt op binnen- en buitenlandse vakantiebeurzen en in shopping malls gepresenteerd.

Familiebedrijven
Friesland Holland bundelt met de hotelgroep met name de krachten van de vele familiebedrijven die Friesland rijk is op het gebied van verblijfsaccommodaties.
“Maar in Friesland gevestigde hotels van een landelijke of internationale keten kunnen zich ook bij ons aansluiten. In principe is ieder hotelbedrijf of pension welkom, als het maar toeristvriendelijk en netjes is en bereid is gedetailleerde, controleerbare informatie te verschaffen,” licht directeur Albert Hendriks toe.
FH Hotels stimuleert het rechtstreeks boeken van kamers, zodat de gast én de accommodatieverschaffer een faire prijs krijgen. De aangesloten hotels en bed and breakfasts moeten ook willen fungeren als een toeristisch informatiepunt door middel van een infocenter, een grote display met gratis kaarten en gidsen van heel Friesland. “Gastvrijheid verlenen is ook goed informeren.”  

Logo FH Hotels
Logo FH Hotels

Strategie
Het Friese bureau voor toerisme maakt naast het internet veel gebruik van advertentieruimte in dagbladen en magazines en neemt deel aan vakantiebeurzen om gasten te werven.
Albert Hendriks: “Dagelijks verschijnende papieren media maken het mogelijk op het juiste moment, inhakend op de weersomstandigheden, aandacht voor bijvoorbeeld een hotel-plus- fiets- of een hotel-plus-sloep-vakantie in Friesland te vragen. Bovendien sluit een dagbladadvertentie naadloos aan bij het moment van lezen, meestal een moment dat je tijd hebt om je te verdiepen en ontvankelijk bent voor ideeën. Door beurzen geef je je hotels en de provincie een persoonlijk en uitnodigend gezicht, een gezicht dat hoort bij een familiebedrijf.”

Info: www.fhhotels.nl

 

La Frisia in Donna Moderna!
Voor Zwitsers en Italianen zijn Polyvalk en G2 old...