Hotels moeten een inhaalslag maken in deel-economie: apps naast nóg persoonlijker aanpak

AirBnB, TaskRabbit en Lyft dagen hotels uit

Hotels moeten een stap verder gaan door de inzet van zorgvuldig ontwikkelde technologie. Met een helder begrip van wat de klant wil, kan veel worden bereikt in het neerzetten van een unieke gastbeleving. Hotels moeten hoe dan ook vasthouden aan hun persoonlijke aanpak waardoor consumenten terug blijven komen. Foto: Hotel Legemeer bij Sint Nicolaasga, met het Oranje Hotel in Leeuwarden de Friese vertegenwoordiger van de Hampshire-groep. Info: http://www.hampshire-hotels.com/landhotel-legemeer-hampshire-classic
Hotels moeten een stap verder gaan door de inzet van zorgvuldig ontwikkelde technologie. Met een helder begrip van wat de klant wil, kan veel worden bereikt in het neerzetten van een unieke gastbeleving. Hotels moeten hoe dan ook vasthouden aan hun persoonlijke aanpak waardoor consumenten terug blijven komen. Foto: Hotel Legemeer bij Sint Nicolaasga, met het Oranje Hotel in Leeuwarden de Friese vertegenwoordiger van de Hampshire-groep. Info: www.hampshire-hotels.com/landhotel-legemeer-hampshire-classic

WOLVEGA (NL) – Het hotelwezen is achtergebleven op andere sectoren in de toepassing van technologie om te kunnen voldoen aan de door de klant gedreven vraag. Dit blijkt uit het pas gepubliceerde rapport ‘Hotels 2020: Welcoming Tomorrow’s Guests’ van de accountants- en adviesorganisatie Grant Thornton. Deze groep met 38.500 medewerkers in 130 landen heeft in Nederland negen vestigingen met in totaal 500 medewerkers. Sinds 1 juli 2013 is adviesorganisatie ConQuaestor toegetreden tot het wereldwijde netwerk van Grant Thornton International Ltd. Daarmee bundelen Grant Thornton en ConQuaestor in Nederland hun krachten.

Hotels moeten mobiele technologie centraal stellen in de klantbeleving, terwijl ze een inhaalslag maken bij de personalisering en de concurrentie aangaan in de ‘deeleconomie’, waar diensten als die van AirBnB het traditionele business model uitdagen. Het rapport waarschuwt echter voor het verlies van persoonlijk karakter van de hotelervaring, en benadrukt dat de bedrijven die een balans kunnen vinden tussen inzet van technologie om aan de wensen van de klant te voldoen én de persoonlijke aanpak het meest succesvol zullen zijn.

Door met lezen
2332 Hits

Educatief toerisme kan big business worden in Friesland

Onderwijstentoonstelling Didacta Hannover verrassend, indrukwekkend en inspirerend

De stand van Friesland Holland op de Didacta in Hannover stond op een kruising van hoofdgangpaden.
De stand van Friesland Holland op de Didacta in Hannover stond op een kruising van hoofdgangpaden.

HANNOVER (D) – De 72.000 bezoekers van Duitslands onderwijs- en vormingsbeurs Didacta (24-28 februari 2015) in Hannover waren aangenaam verrast over de aanwezigheid van Friesland Holland, het enige toerismebureau op de enorme manifestatie. 750 leveranciers van leermiddelen en schoolinterieurs uit 35 landen deden er aan mee. Door de positionering van de stand op het raakpunt van drie hallen passeerden alle bezoekers Friesland.

Directeur Albert Hendriks onderzocht op de Duitse onderwijstentoonstelling vijf dagen lang of er kansen zijn voor een omvangrijke ontwikkeling van school- en studiereizen en leerzame familietrips in Friesland. “Duitse deelstaten als Niedersachsen zijn heel actief op het terrein van leren op je vakantiebestemming. Friesland helemaal niet. Dat focust op individueel en zakelijk toerisme. Maar in Hannover hebben we ontdekt dat er juist enorme kansen liggen op het gebied van educatief toerisme.”

Door met lezen
2490 Hits

Jachtverhuurders en rederijen op ‘Charter Plaza’

Nieuw op Boot Holland WTC Expo Leeuwarden 6-11 feb. 2015

Indeling van het Friesland Holland Charter Plaza op Boot Holland 2015, Frankenhal, standnr. 4040.

LEEUWARDEN (NL) – Het bureau voor toerisme Friesland Holland stelt verhuurders van sloepen, zeil- en motorjachten, RIB’s, traditionele zeilschepen, rondvaartboten en cruiseschepen en vaarscholen in de gelegenheid zich met een balie te presenteren op het Friesland Holland Charter Plaza in de Frankenhal van Boot Holland in het WTC Expo in Leeuwarden.

Door met lezen
1861 Hits

Ontmoet bijzondere jachtontwerpers en hun creaties op Boot Holland

Dutch Yacht Design Plaza in WTC Expo Leeuwarden 6-11 feb. 2015

Logo Dutch Yacht Design Plaza

LEEUWARDEN (NL) – Welke gedachtengang zit er achter het ontwerp van de elektrische E-Tourer van Boeing-piloot Christian Smulders, het lifestyle yacht Andante van Aquanaut in Sneek en de pijlsnelle dagzeiler One Day 24 van Ottenhome Heeg?

Door met lezen
2264 Hits

Boot Holland steeds internationaler en daarmee geduchte concurrent van grotere beurzen

Nederlandse staaljacht- en sloepenbouwers exposeren graag in Leeuwarden

Boot Holland biedt de ultieme beleving van een boot en vakantie op het water in de hallen van WTC Expo in Leeuwarden.

LEEUWARDEN (NL) – Vandaag, donderdag 29 januari 2015, start de opbouw van de 25e editie van Boot Holland, de grootste overdekte botenbeurs van Europa met een opvallend specialisme: de grootste vloot stalen ‘custom built’ motorjachten. In het WTC Expo in Leeuwarder staan veel meer ‘handcrafted’ kruisers, kotters, vletten en life style yachts dan op Boot Düsseldorf.

Door met lezen
2410 Hits

Is hal 14 van Boot Düsseldorf nog te redden?

Albert Hendriks wil megabeelden van heel Friesland, sensatie en recreatie op én aan het water

Tussen 17 en 25 januari 2015 brachten 240.000 mensen uit vele landen een bezoek aan Boot Düsseldorf, 8.000 minder dan vorig jaar. Op de foto de goed bezochte stand van Heech by de Mar uit Heeg op één van de Friesland Holland-pleinen.

DÜSSELDORF (D) – De leegloop van toerismehal 14 op Boot Düsseldorf, de hal waarin de meeste Friese recreatiebedrijven staan, is in de ogen van Albert Hendriks van het bureau voor toerisme Friesland Holland alleen te stoppen met ingrijpende vernieuwing.

“Meer open eilandstands met beleving van vakantie aan en op het water in plaats van ommuurde pleinen en blokstands met kale dichte wanden zoals van oninteressant Vlaanderen. Friesland Holland sponsort de aanwezigheid van zeil- en motorboten, omdat die blikvangers zijn, maar daarvoor is het steeds moeilijker om een goede plek te krijgen. Ga maar naar hal 15, 16 en 17, luidt het advies van de Messeleitung, wat concreet inhoudt dat Friesland Holland volgend jaar, in 2016, met nog meer stands in die wel drukbezochte hallen te vinden is. Aquanaut Yachtcharter uit Sneek wilde na Boot 2014 ook niet meer in hal 14 staan. De toonaangevende jachtbouwer en -verhuurder staat nu in de drukke hal 17, een locatie die een veel grotere respons opleverde, zo vertelde mij desgevraagd directeur Mark Bakker.”

Door met lezen
2625 Hits

Organisatie Leeuwarden 2018 zet Friezen neer als stelletje boeren door het inhuren van dure buitenstaanders

Harde kritiek van nationaal bekende marketingstrateeg Tadek Solarz

Het tweede officiële logo van Leeuwarden 2018 komt van Studio Piraat uit Den Haag.

LEEUWARDEN (NL) – In de Leeuwarder Courant van vandaag, donderdag 29 januari 2015, staat een pittig artikel van de nationaal bekende Leeuwarder reclameman Tadek Solarz naar aanleiding van de presentatie van — alweer — een nieuw logo van de organisatie van Leeuwarden 2018. Van heinde en verre worden voor een godsvermogen dure managers, artistieke leiders en ontwerpers ingezet, bekend in het circuit van diezelfde kliek. Mensen uit de Friese ‘mienskip’ spelen de tweede viool of helemaal geen viool.

Door met lezen
2161 Hits

Eerste European Powerboat of the Year Award voor gelijkvloers motorjacht uit Steenwijk

Hans Webbink boekt direct succes met gloednieuw concept

Steeler Panorama Flat Floor.

DÜSSELDORF (D) – Tijdens de 'Flagship Night' van de Düsseldorf Boatshow op 17 januari 2015 heeft de internationale jury van de prestigieuze verkiezing 'European Powerboat of the Year' de Steeler Panorama FlatFloor 46 uitgeroepen tot 'Europees motorjacht van het jaar 2015'. De bouwer is Steeler Yachts in het Overijsselse Steenwijk.

Door met lezen
2312 Hits

Consonant Yachts Vriezenveen in handen van North-Line Yachts Harlingen

Presentatie Kuster A-38 op Boot Holland

Consonant Yachts presenteert de Kuster A-38 tijdens Boot Holland 2015 in de Saksenhal op standnummer 3078 (aan de steiger).  Woordvoerder Marije Mulder van North-Line Yachts en Consonant Yachts: “De Kuster A-38 is de meest populaire uitvoering van de in staal gebouwde Kuster serie, vooral door haar afmetingen (11.50 x 4.04) en stoere doch elegante uitstraling. De Kuster A-38 heeft een geringe diepgang en doorvaarthoogte waardoor vele binnenwateren bereikbaar zijn. Het jacht biedt accommodatie aan 4 personen in twee gescheiden hutten. De klassieke en tijdloze Kustermodellen zijn verkrijgbaar van 31 tot en met 48 voet. Alle modellen staan voor betrouwbaarheid, zeewaardigheid en een hoogwaardig afwerkingniveau. De tijdens Boot Holland gepresenteerde Kuster A-38 is zeer uitvoerig uitgerust met een hek- en boegschroef, stabilisatoren, generator en zonnepanelen. Ook qua navigatie is alles aanwezig en is dit jacht ingericht voor een langer verblijf aan boord.

HARLINGEN (NL) – North-Line Yachts in Harlingen, bouwer van de North-Line motorjachten, neemt Consonant Yachts B.V. over. Het in Vriezenveen gevestigde Consonant Yachts heeft de afgelopen tien jaar ruim zeventig Kusters- en Noaber motorjachten op de markt gebracht. Vorig jaar is Consonant Yachts in zwaar weer terecht gekomen en zijn de activiteiten overgenomen door een club van Kustereigenaren. Afgelopen periode is deze club van eigenaren onder leiding van Herman van der Most op zoek gegaan naar een nieuwe partij om de bouw en onderhoud van de Kusters en Noabers voort te zetten.

Door met lezen
6927 Hits

Europese primeur voor Friese toprestaurants: routeplacemats

Grand-café en restaurant De Walrus Sneek en Leeuwarden actief op internationale beurzen!

HR-manager Penny Hagendoorn van De Walrus in Leeuwarden (achter de balie) heeft ook een primeur. Zij, inwoonster van Leeuwarden en afkomstig uit de omgeving van de Duitse textielstad Bielefeld, is de eerste die Leeuwarden als “Europas Kulturhauptstadt 2018” op een buitenlandse beurs onder de aandacht brengt. Omdat de officiële organisatie van Leeuwarden 2018 nog steeds geen stand en leesbaar logo heeft, heeft het bureau voor toerisme Friesland Holland zelf maar een ontwikkeld zodat heel Friesland vroegtijdig kan profiteren van de titel. Er is ook al een Leeuwarden 2018 promotiewagen en route en er zijn 2018-arrangementen.

LEEUWARDEN (NL) – Dat ze lef hebben is algemeen bekend in Friesland, maar dat Bas Hollenberg en Arjen Rusticus van de grand-cafés en restaurants De Walrus in de binnenstad van Sneek en Leeuwarden ook al 1000 km van huis gasten werven lijkt ongelofelijk. Toch is het niet zo raar. Via het bureau voor toerisme Friesland Holland, sinds kort ook ontwikkelaar en producent van routeplacemats, promoten ze de historische en zeer bezienswaardige stadskern van beide Friese Elfsteden in combinatie met hun laagdrempelige, zeer populaire eet- en drinkgelegenheden.

Door met lezen
2255 Hits